Inici » Notícies » L’entrada del pi dels ‘Quintos’ inicia els actes de Sant Antoni a Sta. Magdalena
Actualitat

L’entrada del pi dels ‘Quintos’ inicia els actes de Sant Antoni a Sta. Magdalena

1 min, 28 seg

entradapi4

Sta. Magdalena de Polpis ha iniciat ja els actes, que conformen la programació de la festa de Sant Antoni i ho ha fet amb l’entrada del pi dels ‘Quintos i Quintes 2019’, que va tindre lloc dissabte passat, 12 de gener.

La Colla de Dolçainers i Tabaleters, Polpís, obria amb la seua música l’entrada del pi, que era tirat per 6 cavalls, que van recórrer els principals carrers del nucli urbà fins a arribar a la plaça Espanya, lloc en el qual es cremarà la foguera dels ‘Quintos i Quintes 2019’, dimecres que ve, 16 de gener.

D’altra banda, els Majorals 2019, que són els veïns dels carrers: Ermita, la Mar, Escoles, Sant Pere, Eres, Pedreres, Camí Sotarro i prolongació de l’avinguda Dr. Sr. Luis Torres Morera, han organitzat per al dimecres, 16 de gener, a les 15.30h i en la plaça de l’església, una sèrie de jocs de fusta i a les 17h hi haurà una xocolatada per a tots els xiquets i xiquetes, en la cafeteria Lola. Els Majorals, a més, a les 17.30h, procediran a la inauguració d’una exposició fotogràfica, a La Capella, sota el títol, ‘Sant Antoni en fotos’.

La programació seguirà a les 18.30h amb el repartiment de ‘Cremaet’ a les portes de la Capella i la cercavila de l’Agrupació Musical de Sta. Magdalena, pels carrers de la festa. Posteriorment, a les 18.45h es beneiran les ‘primetes’ a l’església parroquial. La foguera dels ‘Quintos i Quintes 2019’ s’encendrà sobre les 19h i a les 21h tindrà lloc, en el pavelló poliesportiu municipal, un sopar de pa i porta, que estarà amenitzat pel Grup Huracà. Els Majorals oferiran vi, cacauets, tramussos i ‘cremaet’, mentre que l’Ajuntament es farà càrrec de la cervesa.

El dijous, 17 de gener, festivitat de Sant Antoni, a les 10.30h, se celebrarà la missa, benedicció dels animals i processó en honor del sant, en la qual participarà l’Agrupació Musical de Sta. Magdalena. A més, el Grup de Danses Magdaleneres i la Colla de Dolçainers i Tabaleters, Polpís, realitzaran una xicoteta actuació en la plaça de l’església. Finalitzada la processó es donarà pas a la tradicional ‘Gorra’ pels carrers de la festa.

Notícies relacionades

Noticies

L’alcalde de Santa Magdalena assisteix a la inauguració del Laberint més gran d’Espanya a Peníscola

42 seg
Noticies

La Ludoteca Municipal de Santa Magdalena ofereix servei per a xiquets i xiquetes a partir dels 6 mesos

33 seg
Noticies

Santa Magdalena organitza l’Escola de Pasqua de l’11 al 14 d’abril

35 seg
Noticies

Santa Magdalena organitza les III Jornades Templeres

48 seg
Noticies

El CEIP Alberto Selma de Santa Magdalena celebra les Falles

27 seg
Noticies

La conselleria d’Educació dota al CEIP Alberto Selma de Santa Magdalena de nombrós material didàctic infantil

12 seg
Veure més notícies →