Inici » Notícies » En marxa el Bo Respir de tercera edat
Actualitat

En marxa el Bo Respir de tercera edat

1 min, 20 seg

Els Serveis Socials de l’Ajuntament de Sta. Magdalena informen que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha convocat les subvencions del programa Bo Respir per a 2018, un sistema d’ajudes destinades a finançar estades de caràcter temporal en residències, quan per necessitats que afecten a les persones majors dependents o als seus cuidadors familiars, necessiten l’atenció en un centre especialitzat que substituïsca les cures que, de forma habitual, es reben en l’àmbit familiar.

BONORESPIR

 

La convocatòria estableix diverses modalitats del Bo Respir. El Mensual o Bo Verd consisteix en una estada durant un mes quan per necessitats sanitàries o socials la persona major necessite l’atenció integral en un centre especialitzat.

El Bo Respir Dies o Bo Blau consisteix en 20 bons diaris per a l’atenció en residències per a persones majors, que podran fer-se efectius durant 20 dies consecutius o agrupats, en aquest cas el mínim serà de dos dies consecutius.

I finalment, el Bo Respir Cap de setmana o Bo Blanc, que consisteix en 12 bons per als caps de setmana que l’interessat trie. Podran gaudir-se en un horari que s’estableix a partir de les 9 hores del divendres fins a les 17 hores del diumenge.

Els beneficiaris directes de les subvencions hauran de ser persones depenents, que trobant-se ateses habitualment en el seu domicili personal o familiar, necessiten l’atenció temporal en un centre especialitzat, per presentar un nivell de dependencia, que els fa necessitar de les cures d’una altra persona per a la realització de les activitats habituals de la vida diària, i que eventualment, no poden ser prestats pel seu cuidador habitual.

Els principals requisits són: tenir 65 anys o més en el moment de presentar la sol·licitud i haver cessat en l’activitat laboral o professional per jubilació o incapacitat.

També podran ser beneficiaris les persones de 55 anys o més amb d’Alzheimer o altres demències.

Qualsevol persona interessada en el Bo Respir pot informar-se en els Serveis Socials de l’Ajuntament de Sta. Magdalena fins al 22/02/2018

Notícies relacionades

Noticies

Santa Magdalena tanca les Jornades Culturals i Esportives amb un espectacle de talents

27 seg
Noticies

Un taller de cal·ligrames i lectures de grup marquen les Jornades Culturals i Esportives de Santa Magdalena

15 seg
Noticies

Arranquen les IX Jornades Culturals i Esportives a Santa Magdalena

42 seg
Noticies

L’AMPA del CEIP Alberto Selma organitza una xarrada sobre coeducació i igualtat de gènere a Santa Magdalena

20 seg
Noticies

El CEIP Alberto Selma organitza les IX Jornades Culturals i Esportives a Santa Magdalena

46 seg
Noticies

Santa Magdalena rep la visita de diferents seccions de la Guàrdia Civil

48 seg
Veure més notícies →