Autor: Laura Puig Bou

Santa Magdalena facilita el fraccionament d’impostos

54 seg

L’Ajuntament de Santa Magdalena informa que, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de la localitat, en la secció recaptació, s’ha habilitat un model d’instància en la qual es pot sol·licitar l’ajornament o fraccionament d’impostos (https://santamagdalenadepulpis.sedelectronica.es/dossier.1).

D’igual manera i sol·licitant cita prèvia a l’Ajuntament, a través del 964 415070, es podrà realitzar de manera presencial aquest tràmit.

D’altra banda, respecte al cobrament de l’impost de vehicles, aquest s’allargarà fins al 20 de juny, com ha anunciat la Diputació de Castelló.

Des del consistori magdalener es recorda que, en el tercer període, que va del 6 de juliol al 7 de setembre, es realitza el cobrament dels IBI´s d’urbana i rústica, mentre que la taxa de tractament de residus, des de la presidència del Consorci, i a causa de l’estat d’alarma s’ha decidit traslladar el seu cobrament al quart període, que va del 15 de setembre al 15 de novembre.

També en el quart període es realitzarà el pagament de la taxa de recollida municipal del fem.

Tots aquests impostos es poden fraccionar d’1 a 3 anys. Aquest fraccionament es pot sol·licitar a través del següent enllaç: https://extranet.dipcas.es/…/cast…/externos/c_fraccionamient. També es pot trobar tot tipus d’informació al respecte, al servei de recaptació de la Diputació en: https://sederecaudacion.dipcas.es/

La pista de pàdel de Santa Magdalena reobri les seues portes

37 seg

L’Ajuntament de Santa Magdalena informa que, donada l’actual situació de la pandèmia i després de diversos mesos tancada al públic, la pista de pàdel torna a obrir les seues portes per a la pràctica esportiva.

En aquest sentit, des del consistori han establit un sistema de cita prèvia, de manera que, aquelles persones que vulguen fer ús d’aquesta instal·lació hauran de trucar al telèfon de l’Ajuntament (964415070) per a reservar la pista. L’encarregada del pavelló poliesportiu serà la que obrirà i tancarà les instal·lacions, una vegada aquestes hagen sigut netejades i desinfectades després de la pràctica esportiva. L’horari d’ús de la pista és de 17 a 20h.

“A poc a poc i a mesura que la situació millora i anem entrant en la nova normalitat, anem reobrint els diferents serveis i instal·lacions de caràcter municipal”, ha explicat Sergio Bou, alcalde de Santa Magdalena.

Santa Magdalena aprova l’exposició pública del projecte bàsic i d’execució del col·legi públic

28 seg

L’Ajuntament de Santa Magdalena, en sessió plenària extraordinària i urgent ha aprovat, per unanimitat, l’exposició pública, durant 20 dies naturals, del projecte bàsic i d’execució de l’adequació amb ampliació del CEIP Albert Selma.

Les obres d’ampliació i millora del col·legi públic de Santa Magdalena contemplen la construcció de dues aules d’infantil, quatre de primària, menjador i espai per a la pràctica d’educació física. A més, es dotarà al centre d’aules de desdoblament i sale d’ús múltiple.

Sergio Bou, alcalde de Santa Magdalena, explica que: “després de l’exposició pública, procedirem a la licitació i posterior adjudicació de les obres, que s’iniciaran dins dels terminis previstos”.

El col·legi públic de Santa Magdalena inicia el seu trasllat a les aules prefabricades

46 seg

Santa Magdalena ha iniciat avui el trasllat de tot el material del CEIP Albert Selma a les aules provisionals, que s’han construït en el pavelló poliesportiu de la localitat. Personal de la brigada de l’Ajuntament, equip docent i famílies voluntàries, han sigut les encarregades de dur a terme els primers treballs de trasllat del centre.

A primera hora del matí d´avui s’ha iniciat el trasllat de taules, cadires i tot el material del qual disposa el centre fins al nou aulari. “Estem en un dia històric, traslladar el col·legi suposa posar fi a una etapa de molta faena per a aconseguir disposar d’un centre concorde a les necessitats de Santa Magdalena”, comentava amb gran il·lusió l’alcalde de Santa Magdalena, Sergio Bou. I és que, des de fa més d’una dècada, Santa Magdalena ha estat treballant en la tan anhelada reforma i ampliació del seu col·legi públic.

Les tasques de mudança seguiran al llarg dels pròxims dies i compten amb la col·laboració desinteressada d’equip docent, Ajuntament i famílies, que amb els seus propis vehicles estan realitzant aquest trasllat.

Camins de l´Orde de Montesa inclou a Santa Magdalena en la seua ruta per la Comunitat Valenciana

1 min, 16 seg

Santa Magdalena ha sigut inclosa dins de la ruta, que ha creat Camins de l´Orde de Montesa, una proposta en la qual es pretén posar en valor l’extraordinari patrimoni, històric, cultural i mediambiental de la Comunitat Valenciana, a través de les localitats que, en el seu moment van pertànyer a l’orde de Montesa.

Tono Chamorro i Silvia Simó són els creadors d’aquesta ruta, en la qual porten treballant des de fa tres anys. La ruta cicloturista recorre les poblacions de: Montesa, Sueca, València, Moncada, Borriana, Onda, Vilafamés, Les Coves de Vinromà, Alcalá de Xivert, Sta. Magdalena de Polpís, Càlig, Cervera del Maestre i Sant Mateu.

Sergio Bou, alcalde de Santa Magdalena, ha agraït a Chamorro i Simó el “gran interés que, des de fa uns anys, han mostrat en la inclusió del nostre poble dins d’aquesta fantàstica ruta, que sens dubte, ens ajuda a posar en valor a Santa Magdalena, pel que a rutes cicloturistes es refereix”.

Sota el fil temàtic de l’Orde de Montesa, la ruta ens porta a descobrir, racons on el perfum de flor del taronger, es mescla amb l’aroma dels camps d’arròs, on la brisa de la mar, es barreja amb les majestuoses muntanyes, portant-nos per camins en els quals podràs conéixer, oliveres mil·lenàries que van plantar els romans al pas per aquestes terres o poblacions atrapades en el temps.

El recorregut, és apte per a realitzar de manera individual, en grup o en família, ja que ha sigut sigut dissenyat i recorregut pels mateixos autors natius, aconseguint que dels 355 quilòmetres del seu traçat, 351 són per camins rurals, amb poc o nul trànsit de vehicles a motor.

Des de l’organització de la ruta s’ha presentat també un codi QR, que permet accedir a la mateixa a través del conegut portal wikiloc.

Els Serveis Socials de Santa Magdalena recuperen l’atenció presencial amb cita prèvia

36 seg

El departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Santa Magdalena informa que després de l’inici de la desescalada i ja en la fase 2, recupera l’atenció presencial en les oficines del consistori i ho fa amb sistema de cita prèvia.

És per això que, les persones que estiguen interessades a poder reunir-se amb la treballadora social, hauran de sol·licitar cita prèvia a través dels següents telèfons: 964 415070/650 92 31 96. Es recorda que per a poder accedir a l’ajuntament és obligatori l’ús de mascareta.

“A poc a poc anem entrant en aquesta nova normalitat i el departament de Serveis Socials, que és precisament un dels més demandats, és el primer en el qual recuperem l’atenció presencial, encara que ho fem amb cita prèvia, ja que cal garantir la seguretat, tant del personal que atén aquest departament com de tota la població”, explica Sergio Bou, alcalde de Santa Magdalena.

Santa Magdalena inicia la campanya de desratització i desinsectació

29 seg

Santa Magdalena ha iniciat avui el tractament de desratització i desinsectació, que com és habitual, es realitza de manera periòdica en la localitat. L’empresa   de control de plagues benicarlanda, Fuentes, és l’encarregada de dur a terme aquest tractament en tot el clavegueram de la població, per a posar fi a les plagues de tota mena d’insectes i rates.

I és que aquest tipus de tractaments eliminen tot tipus d’insectes, ja siguen voladors o rèptils: panerola americana, panerola oriental, panerola germànica, puces, paparres, etc, a més de rosegadors.

Sergio Bou, alcalde de Santa Magdalena, afirma que: “cada any, per aquestes dates, realitzem aquests tractaments amb l’objectiu d’evitar aquest tipus de plagues, que són tan molestes”.

Santa Magdalena recepciona les aules prefabricades del CEIP Albert Selma

42 seg


L’alcalde de Santa Magdalena, Sergio Bou, acompanyat de la directora del CEIP Albert Selma, Mar Foix, ha recepcionat aquest mateix matí les aules prefabricades, que albergaran el col·legi durant el període en el qual s’executen les obres d’ampliació i millora, emmarcades en el Pla Edificant.

La cap del Servei territorial d’Educació i Política Lingüística, Maria Josep Palmer, l’assessor tècnic docent de la unitat tècnica de construcció, Santiago Giménez, el representant de l’empresa de muntatge i el director del muntatge i desmuntatge, han sigut els encarregats de supervisar l’estat de les aules, que ja estan llestes per al trasllat de tot el material del CEIP Albert Selma.

“Avui és un dia molt important per a Santa Magdalena, ja que disposem d’un nou aulari provisional, que és l’avantsala de l’inici de les obres d’ampliació i millora del CEIP Albert Selma”, comenta Sergio Bou, alcalde de Santa Magdalena, qui espera “poder licitar en breu les obres perquè aquestes puguen iniciar-se i el nou col·legi siga una realitat en els temps previstos”.

Bombers del Parc comarcal del Baix Maestratdesinfecten de nou Santa Magdalena

54 seg

Efectius del Parc comarcal de Bombers del Baix Maestrat han estat aquest mateix matí a Santa Magdalena, fent tasques de desinfecció en les principals zones de trànsit de la població. D’aquestamanera, i en coordinació amb l’Ajuntament de la localitat, els bombers han desinfectat les zonescomunes dels establiments comercials, caixerautomàtic i bars, així com les façanes de les instal·lacions públiques com l’Edifici Social, l’Ajuntament i el consultori auxiliar mèdic. 

També s’ha realitzat una desinfecció de les baranesde la plaça de l’església, així com de la porta d’accésal temple parroquial. “Continuem treballant en col·laboració amb el Consorci Provincial de Bombersen la neteja i desinfecció de Santa Magdalena, ja que a aquests treballs cal sumar els que també realitzem amb recursos propis”, indica Sergio Bou, alcalde de Santa Magdalena.

Santa Magdalena segueix avant amb la reparació de camins rurals

19 seg

L’Ajuntament de Santa Magdalena segueix avant amb l’arranjament dels camins rurals, que, com a conseqüència de l’últim temporal de pluja, havien quedat seriosament danyats. Les màquines del Consorci Provincial de Bombers, de la Diputació de Castelló, són les que durant les últimes setmanes estan fent aquests treballs de reparació.

Sergio Bou, alcalde de Santa Magdalena, ha explicat que: “s’està actuant en uns 50 km de camins, ja que pràcticament tot el terme municipal s’ha vist afectat”.

Santa Magdalena cancel·la les seues Festes Patronals

1 min, 15 seg

Les Festeres i Festers 2019 continuaran ostentant el seu càrrec en 2020

L’alcalde de Santa Magdalena, Sergio Bou, anuncia que després de mantindre diverses reunions amb les joves i els xiquets i xiquetes, que havien mostrat la seua voluntat de ser Festeres i Festers en 2020, les Festeres i Festers 2019, associacions locals i corporació municipal, des de l’Ajuntament de Santa Magdalena s’ha decidit “que aquest any 2020 no tindrem Festes Patronals, donat el context sanitari en el qual ens trobem, i per tant, el més prudent és sens dubte cancel·lar-les”. Per a Bou es tracta d’una decisió “difícil d’adoptar, però donades les circumstàncies pensem que, no podem desenvolupar les nostres Festes Patronals, tal com ho féiem fins a la data”.

El primer edil magdalener explica que, des de fa diverses setmanes s’han mantingut converses amb tots els agents implicats en el desenvolupament de les Festes Patronals. “Hem parlat amb les persones, que ja ens havien comunicat la seua decisió de ser Festeres i Festers i les seues famílies, ja que com és lògic, havien posat molta il·lusió en aquest càrrec. Han comprés la situació i es posposa la seua representació al 2021, mentre que les Festeres i Festers 2019 continuaran exercint el seu càrrec fins que, l’any vinent es puga realitzar un acte de proclamació digne i a l’altura de la nostra localitat”, comenta Sergio Bou.
Des de l’Ajuntament de Santa Magdalena també s’ha comunicat aquesta decisió a la comissió de Festes, a les 15 associacions locals i a tota la corporació municipal.

Finalment, l’alcalde de Santa Magdalena ha volgut mostrar tot el seu suport i solidaritat a tots els agents implicats en el desenvolupament de les Festes de la localitat, que sens dubte contribueixen cada any al fet que siguen tot un èxit, animant-los al fet que en 2021 aquests festejos siguen tot un revulsiu per a la població.

La Generalitat obri la línia de subvencions per a la rehabilitació d’habitatges

1 min, 42 seg

L’Ajuntament de Santa Magdalena informa que, la Generalitat Valenciana ha obert el termini per a sol·licitar subvencions per a la millora de les condicions de l’interior dels habitatges, en el marc del Pla de Reforma Interior d’Habitatge, Pla RENHATA.

Aquestes ajudes són per a: la reforma de les habitacions humides (cuines, banys, etc), reforma de l’habitatge per a adaptar-la al seu possible ús per persones amb diversitat funcional i mobilitat reduïda incloent l’ampliació dels espais de circulació de l’habitatge o el canvi de portes o la instal·lació de senyals acústics o lluminosos en el seu cas i la instal·lació de sistemes integrats de domòtica, que milloren l’accessibilitat i l’autonomia en l’ús de l’habitatge, a persones amb diversitat funcional i mobilitat reduïda.

Qualsevol persona física, propietària, usufructuària o arrendatària d’un habitatge situat en la Comunitat Valenciana, a través d’un tècnic col·laborador inscrit per a la corresponent convocatòria, pot sol·licitar aquestes ajudes.

Els habitatges que pretenguen acollir-se a les subvencions hauran de complir els següents requisits:

1. L’edifici en el moment de la sol·licitud ha de tindre una antiguitat superior a 20 anys. No serà necessari complir aquesta condició en el cas d’actuacions d’adaptació de l’habitatge per a persones empadronades amb diversitat funcional amb un grau de discapacitat superior al 50% 33% o per a persones majors de 70 anys.

2. Que l’habitatge es destine a residència habitual i permanent del seu propietari, inquilí o usufructuari. El que es considerarà acreditat en estar empadronat amb anterioritat a la sol·licitud de les ajudes.

3. Que les obres, que poden estar concloses en el moment de la sol·licitud, tinguen data d’inici posterior al dia 1 de gener de 2019 i data de finalització posterior al 7 de maig del 2019 sense sobrepassar el termini màxim de 6 mesos comptats a partir de l’endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes.

El pressupost de rehabilitació no serà inferior a 2.000 euros, ni superior a 12.000 euros, amb independència del pressupost real de les obres que pot ser major.

Les obres hauran d’haver-se iniciat amb posterioritat al dia 1 de gener de 2019 i hauran d’haver-se finalitzat entre el 8 de maig de 2019 i el dia en què vença el termini màxim de 6 mesos comptats a partir de l’endemà de la data de publicació en el DOGV de la resolució de concessió de les ajudes, tots dos inclusivament.

Més informació en el telèfon dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Santa Magdalena: 650 92 31 96

Baixa't aquí el BIM 19 de Santa Magdalena 2025

X